vrijdag 30 januari 2015

VLINDERS "Wat is het verschil tussen de Noord- en de Zuidpool?" van 26/01 tem 30/01

Eekhoorntje en weervrouw van deze week.

 
Teun mocht mee gaan logeren en bracht mee:
Een versje van 12 ijsberen!!


De cocooning time deze week.

In de spelletjeshoek speelden we een rijmspel. In de propjes papier stonden verschillende afbeeldingen zoals: hout, hand, koud, want, sneeuw, leeuw,...
De kleuters nemen twee propjes, doen ze open en bekijken de afbeeldingen. Rijmen ze, dan mogen ze de propjes houden, rijmen ze niet, dan verfrommelen ze die terug!


In de fijne motoriekhoek: op een ijslandschap met de hamertje tik.

Met een veter door de gaatjes gaan. 


Hoekenwerk:




Ijsbeer puzzel.


Een pinguïn rij maken.


Een gesmolten (of niet gesmolten) sneeuwman maken. 
 
Ijsbeer van wc papier.


Werken in de eigen werkbundel.


De kabengeltjeskring van deze week.

Ook jij bent een bloemetje. 

Leefgroep 3 kwam ook nog voorlezen. Dank u wel! 

Het derde kleuter deed ook nog een spelletje vanuit de telbox. 
We oefenden onze getallen.


Eens in de juiste volgorde leggen... 
 
Op vrijdag luisterden we naar een zeer eigenaardig verhaal over 3 pinguïns.
Wie eens digitaal wil bekijken van waar mijn ideetje kwam klikt hier op: ( het verhaal heeft Cleo natuurlijk vertaald)
 







 
Vraag van de week: 'Wat vind je leuk aan ziek zijn?'
 
Antwoorden:

 
Caitlin: dat Connor bij me blijft en dan kan ik op mijn kleine computer spelen.
Jolien: dan ga ik spelen boven.
Lentel: dan speel ik op mijn kamer.
Shannon: dan krijg ik een knuffel van mijn mama!
Alicia: ik speel met auto's.
Trees: dan heb ik mijn knuffeltje bij.
Mauro: dan mag ik met de dino's en auto's spelen.
Flor: dan zorgt oma voor mij, als ik ziek ben.
Emma: dan speel ik met mijn pony's.
Kenaï: dan mag ik spelen met mijn auto's.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten