zaterdag 30 mei 2015

Sprokkelweek 27/05 - 29/05 Vlinders

Een zeer korte week, maar daarom niet minder leuk!
Het eekhoorntje deze week was:

Het weervrouwtje:

We begonnen met het kabengeltje: je verdient een knuffel


Even de prent tonen en raden waarover het kabengeltje zou gaan...


En deze lieve meid kwam deze week terug
Welkom terug, hoor!


Het vorige project was nog goed te zien,
dus daarom kreeg elke kleuter een taakje om op te ruimen
Dat deden ze heel goed!
Ze maakten de clicks los


Ze haalden de 'diamanten' uit de zandtafel


Ze maakten alles los aan het poppenhuis


En daarna mochten ze luisteren naar een mooi boek


De overige twee dagen in de sprokkelweek ging over de ruimte
De ruimte als: in, op, onder, de keuken, het bos...
Maar ook De ruimte

In de ruimte zien we de zon die schijnt op de aarde
Die draait rond
Daardoor gaat de maan er 's nachts anders uit zien



De axenkring ging over de wasbeer.
Hij geeft graag een pluim aan iemand
We gaven elkaar een zonnetje (pluim) en spreken over wat we goed vinden aan de ander
Eerst wat knippen




En ook de juf kreeg een zonnetje!
Super lief!


De kleuters konden daarna enkele spelletjes spelen:












Of ze konden de aarde of een ufo namaken
Ufo's zijn niet echt!





De ufo is grijs
Daarvoor mengen ze zwart en wit




De 'planeet' gaat naast de doos


Onder de doos


In, voor, achter...
De kinderen gaan onder het kussen!


En toen was het al de laatste dag van de week!
De vraag van de week was: waar weet jij helemaal zelf de weg?

Vraag van de week:
Trees: In de auto. De hele tijd draaien. Dan ben ik thuis waar papa, mama, Nel, Flor en Nina zijn.

Ola: Ik wil boven slapen en bij papa. Ik ben altijd in mijn kamer en papa zit beneden. Straks gaat hij naar boven. Mijn kamer ken ik goed.

Shannon: Ik kan goed de weg naar Emma's huis. Connor komt mij dan ophalen. De mama van Emma komt mij ook halen. Ik ga met papa en Connor naar meme en naar de boer.

Mauro: Als ik naar huis moet of op een fietstochtje.

Emma: Ik kan al helemaal alleen naar het speelplein zonder papa, mama en Lana.
Ik ga helemaal alleen terug naar huis.

Caitlin: Naar het speelpleintje van de monitors. Dat is niet ver van huis en daar ga ik alleen naartoe. Daar speel ik dan met de schommels en met andere dingen.

Jolien: Ik weet de weg naar huis Maria. Dat is niet ver van mijn huis. Ik weet ook Caitlin haar huis. Met broer gaan we daar dan naartoe. Ik ben eens zelf achter aardbeien geweest.

Alicia: Naar mijn huis. Naar school?

Flor: 't is gemakkelijk voor naar mijn huis. Eerst naar de brugjes en dan ook nog rechtdoor.

Kenaï: Ik weet de weg van de auto. Die rijdt weg naar oma en opa. Naar de winkel en naar alles!

Norah: Ik ken helemaal dezelfde weg naar oma en opa en da's ver! Ik weet helemaal de weg. Ik ga ook soms naar Ijsland waar de pinguïns wonen met de auto van mama en papa. Ik ga daar helemaal alleen naartoe.


Daarna gingen we even sporten
De groene kleuren lopen naar de zon!
Of de maan!




De kinderen wilden heel graag de tekening van de juf namaken
Een heel goed idee!






Een heel fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten