zaterdag 30 mei 2015

Sprokkelweek 27/05 - 29/05 Rupsen

Onze helpertjes van deze week:
 
Onze kalenderman:
 
 
Het weervrouwtje:

 
Ons eekhoorntje van deze week:

 
Ons scheurkalendermeisje:
 
 
Gevoelenskring:
we gingen op zoek naar wat bij
onszelf hetzelfde is en wat anders is.
Heel boeiend om te zien hoe kleuters hierover denken.


 
Hoekenwerk,
deze keer allemaal om onze vingermotoriek te stimuleren.
 
Hier knipten we rietjes en probeerden we het op het stokje te schuiven.
 
 
Reepjes in stukken knippen.

 
Of knippen op gebogen en gebroken lijnen.
 
 
 
Balletjes maken met plasticine,
we maken daar gekke mannetjes van.
 

 
Een dobbelspelletje,
heeeeel voorzichtig de blokjes op het wiebelblokje zetten.
Pas op!
De toren mag niet vallen.

 
 
Tekenen met krijt op het bord.

 
Rijgen.

 
In elkaar schuiven en uit elkaar halen van dit materiaal.

 
We deden een oefening buiten rond ruimtelijk inzicht.
We hadden een plannetje getekend van onze moestuin en alles errond.
Daarna moesten we goed kijken waar het blokje staat en dan naar de juiste plaats stappen.



Op het kaartje stonden er ook rode kruisjes, daar zaten er rode blokjes verstopt. Wie kan naar goed kijken naar waar hij moet stappen? 


We probeerden ook een vooraf getekende weg juist af te leggen. 

In de klas maakten we een matrix waarbij we ook goed moesten kijken waar de dieren zitten. 

Naar waar kijken ze? 

Goed kijken naar de kleurtjes! 

Proberen om na te bouwen! 
 
Relaxatiekring met sponsjes.
 

 
"Klik" mijn spons wordt een fototoestel.


 
We bedekken het lichaam van ons vriendje.
 
 
"Kiekeboe"


 
Tijdens het hoekenwerk waren de sponsjes er terug.
 
 
Samen met de dopjes
 
 
en de spateltjes
 
 
maakten we de allergekste bouwwerken.
Lange rijen,

 
 
 
Koekjes en taarten,
 
 
 
gevaarlijke slangen,
 
 
of wat dacht je van een gewone toren?
 
 
 
Hmmmm, kijk!
Met een klein beetje hulp lukt dit ook al, mooi hé!
 
 
 
 
 
 
 
 
Er waren ook nog kartonnen mozaïekjes.
Wat kunnen we daar mee doen?
Gewoon doosjes vullen misschien?
 

 
Onze houten spoorbaan kwam ook nog eens van onder het stof.
Hoe ging dat nu ook alweer?
Hoe krijgen wij dat spoor dicht?
Euhm...
we maken gewoon twee sporen naast elkaar, dat is veel leuker.
Ook opgelost!



 
We maakten ook nog wat tijd voor "Vrije tekst".
Knap hoor!

 
Zozie, dit waren onze avonturen van afelopen twee en een halve dag.
Volgende week gaan we er weer voor.
We starten met een gloednieuw project.
Het allerlaatste project van dit schooljaar.
Benieuwd?
Jullie kleuter zal maandag meer kunnen vertellen.:-)
 

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten