vrijdag 12 juni 2015

Project Vies, vuil,... vlinders 8/6 - 12/6

Op naar een nieuwe vieze week in het project vies en vuil

Het eekhoorntje deze week was:


Het weer werd voorspeld door:


Het lieve vieze kleine monstertje kwam een paar keer langs
Hij liet bijna elke keer iets liggen...


Daarna toonden de kinderen hun spullen in de toonkring
Of vertelden ze over hun weekend


Het sponsspel (mikado)




Een kindje proper aankleden


Lange of korte woorden in het thema vies ordenen (K3)


Of beslissen wat vies en proper is (K2)
Zeer geconcentreerd




Op dinsdag kwam het monstertje weer langs


Maar daarna gingen we weer aan het werk




"Kijk juf. Ik tekende er een vieze snottebel bij."


Sokken ordenen van groot naar klein, klein naar groot, hoog naar laag ...


En intussen hield de juf een klein gesprekje met de kinderen
Maar meer verklappen we niet! ;)
Bedankt aan de klasfotograaf voor deze kiekjes



We probeerden ook even het schoolfeest dansje uit.


Het kabengeltje op woensdag was:



schrijven in scheerschuim


Of vrij tekeningen maken





"Wat kan er allemaal zweten?"




En ook begeleidster Femke was er weer om een fijn spelletje te spelen



De kleuters konden kiezen om vrij te schilderen.
Ze keken eerst in een boek om ideetjes op te doen





Of ze mochten het vies vuile lieve monstertje namaken





Om af te sluiten bekeken we nog even wat foto's
Waar werd deze foto genomen?
Wat is er op die plaats te doen?



Enkele vlinders leerden ook hoe we moesten sorteren!
 Eerst eens in de echte vuilnisbakken gaan kijken...

Om daarna op papier in de juiste kolom te kleven.


In de axenkring bespraken we een paar 'vieze' foto's
Wat zou de bever (verzorger) doen?
Wat zou jij doen als je dit zag?




En dan gaan we verder aan het werk!




"Waar kunnen we zweten?"


Spullen in de badkamer om ons te wassen


En toen was het alweer vrijdag
Wat gaat de week toch snel...
Het vraagje deze week was: "Wat wil je voor altijd bewaren?"
We denken eerst goed na:


Ola: Dino's omdat ik dat leuk vind

Shawn: Mijn twee dino's. Die rode en die kleine. Mijn auto's omdat ik er altijd mee speel met broer. Ik heb twee broers.

Emma: mijn poppen

Trees: Mijn poppen omdat ik poppen mooi vind. Paarden, want sommige zijn bruin.

Kenaï: Mijn auto's, de grote en de kleine.

Shannon: Ik wil altijd mijn muziekje houden, maar vroeger had ik dat ook als het namiddag was. Dan heb ik dat terug gevonden en weer naar geluisterd met Caitlin, Meagan en Connor. En ook nog mijn lievelingskoekjes wil ik houden.

Norah: Ik wil mijn Barbies houden omdat ze zo'n mooie kleedjes aanhebben. Ik wil mijn tandenborstel houden en de Barbie-hartjes kam houden.

Lentel: Ik wil bumbalu houden. Dat is mijn knuffel. Ik wil ook mijn boeken houden van thuis en soms van de bibliotheek.

Caitlin: Ik wil graag mijn poppen houden en ik wil ook graag mijn poppen houden waarmee ik moet delen. Eentje met een baby in de buik en lang haar heeft en nog eentje met de baby eruit.

Jolien: Ik wil mijn slippers houden en ik wil het anna, Elsa en signorita kleed houden. Ook mijn poppen en ook mijn mooie sandalen en kleedjes.

Alicia: Mijn auto's omdat we daar graag mee spelen. Mijn brandweerboek en mijn andere boeken.

Mauro: Mijn dino's omdat ik mijn turtledeken leuk vind. Ook nog mijn lego, mijn fiets, mijn step en spelletjes.

Daarna konden de kleuters slijm maken
Daar mochten ze vanalles in mengen


Een echt slijmpapje





Of konden ze kiezen om zeep te maken


Een heel fijn weekend en tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten