vrijdag 6 februari 2015

VLINDERS SPROKKELWEEK VAN 02/02 TEM 06/02

Het eekhoorntje van de week.

Maandagochtend in de kring.
"Héééééé, er is een regenboog in de klas! Daar op de muur!"


"En hier bij Pietertje ook!"
"Hoe komt die hier? Zit de zon daar voor iets tussen? Ja, en het water en glas van Pietertje ook!"


Teun logeerde bij Emma en als opdracht (blinkend/mat) maakte zij een matte halsketting en een blinkende armband voor Teun. Goed gedaan meid!


De weervrouw van de week.

Kabengeltjeskring.

De boodschap van het kabengeltje: "Zeg eens dank je wel!"


Cocooning time:

We experimenteerden met een passer!



We bouwden reeksen na.




We probeerden al eens een zeer moeilijk werkje (=,+ en -) ter voorbereiding van het eerste leerjaar!



De fundels blijven populair.


Even wat uitleg van Jasper...

We maakten ook nog onze eindevaluatie van het voorbije project.






We experimenteerden deze week ook met bleekwater en stof. Ja echt! Maar we letten heel goed op hoor, want de gevaren van bleekwater werden goed besproken!



Bij sommige stofjes duurde het wat langer vooraleer de plekjes wit werden.


Gezichten maken uit delen van de krant.



We maakten met alle vlinders een vrije tekst. Iedereen tekende uit eigen fantasie en Cleo schreef hun verhaal op de achterkant.





Nadien bekeken we alle tekeningen en probeerden er één lang verhaal van  te maken.
We hingen met de tweede kleuters alles aan elkaar. Precies zoals een filmpje.


Maar hoe moeten we dat nu laten draaien om het verhaal te kunnen tonen?



Wacht, leg even terug op het tapijt! Even nadenken!



Jaa!! We staan er gewoon in!! Dan draaien we zelf rond!
Goed gevonden!!




Dit is dan het resultaat;
 
We deden eens goed zot en schilderden met onze voeten. Wat was dat lachen!!
We maakten verschillende bewegingen op muziek!








Op dinsdag ging het derde kleuter naar een dansvoorstelling/toneel van "Wollebol".
Ook het eerste en tweede leerjaar vergezelde ons.





Kijk eens, onze zelfgekweekte witlof...nog even en pluk klaar!

Nog even een telboxspelletje voor het tweede kleuter.



En uiteraard Pistache tijd voor het derde kleuter! 
 
Vraag van de week: "Wat kun jij echt niet missen?"
 
Antwoorden:
 
Alicia: mijn boeken
Kenaï: mijn auto's
Norah: mijn poppen
Jolien: mijn tante woont heel ver in Luxemburg en ik wil ze niet zoveel missen!
Shawn: mijn beren
Flor: mijn rally met 'handenstand' (afstandsbediening) ;-)
Ola: mijn pony's
Caitlin: mijn zeemeerminnen en prinsessenpoppen
Lentel: mijn bumbaloo knuffel, daar slaap ik altijd mee!
Mauro: mijn springbal ben ik kwijt in het oude huis, ik vind dat erg!
Shannon: mijn Mickey Mousse
Emma: mijn pony's en barbies.
Trees: ik heb 4 puzzels en ik was één stuk kwijt, ik heb overal gezocht maar ik vond hem niet terug, dat is jammer!
 
 
Volgende week hebben we een stagiair in onze klas. Cleo zal vooral observeren terwijl Matthijs de vlinders onder zijn vleugels neemt! We wensen hem alvast veel succes!
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten