vrijdag 27 februari 2015

GEZAMENLIJK ACTIVITEITEN van 23/02 tot 28/02

Gelukkige verjaardag Lucy!
 
Wat ben jij al een grote meid!
Proficiat!
 

 
 
We gingen langs bij de klaskappers en toen zagen we dit;





Juweeltjes passen kan ook bij de kapper!


Er kon geluisterd worden naar een gedichtje over de kapper en dat met bijhorende prenten.



Ofwel kozen we om een papieren pruik te maken.
Dat deden we zo:

Kleven, kleven en kleven...








Even controleren in de spiegel: Ben ik al klaar?




Oei...


Even bijgeknipt ziet het er zo uit.





Een froufroutje knip je zo:


Kiekeboe:


Of met een rietje verf wegblazen om zo haartjes op papier te zetten.

Pas op niet zuigen hé!! :-)




Nele kwam langs om het haar van Lucy te knippen.
Wat was dat een evenement!! Bedankt kapster Nele!!

Schortje aan !

Haartjes nat spuiten en verdelen in stukjes.





Knippen maar!




Nog even tonen hoe je het haar uitdunt!


Aha, zo doe je dat dus! ;-)




Er werd ook een staartenkringspel gespeeld. We geven het elastiekendoosje door op muziek. Wanneer de muziek stopt, mag die kleuter met het doosje in de handen met de grote dobbelsteen gooien. We maken evenveel staarten in ons haar. Zo gaan we een tijdje verder.


Ik gooide twee, dus twee staarten!






Even helpen!


Ik gooide zes!! Wow, zoveel!



Het eerste spelletje heb ik gewonnen!! Ik heb 10 staarten!




Hihi, grappig staartje!



Bij Matthijs konden we leren vlechten met zoutdeeg. Niet makkelijk!





 
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten