vrijdag 12 december 2014

VLINDERS week van 08/12 tem 12/12

Een projectloze week, of leefden er deze week toch prinsessen bij de vlinders? 
  Lees en kijk maar even mee!

Het eekhoorntje van de week.


De weerman van de week.

Twee jarigen deze week: 

Onze 5-jarige!!! 
Proficiat kerel en bedankt mama voor de lekkere cakejes!!




Onze 4 jarige!!!
Ook proficiat kerel en bedankt mama voor de lekkere taarten!




De muziekkring op dinsdag.
Liedjes uit de oude doos met handgeklap.



De kabengeltjeskring.


De boodschap van het kabengeltje: "Anderen weten het soms echt wel beter!"


Tijd voor cocooning time. De kleuters verkenden alle hoekjes.

In de spelletjeshoek kon je er het beren puzzelspel spelen.


Of aan de slag gaan met smartgames of pico piccolo.


In de fijne motoriekhoek prikten we pijpenragers in isomo en schoven we er parels volgens een patroon over.




We maakten taalsommen: bijv: vogel + huis = vogelhuis.




Voor deze week; de weeghoek.
Probeer evenveel gewicht in de schaal te leggen.


De puzzelhoek.




In de denkhoek: vul de reeksen aan.


Hoekenwerk deze week:

we zouden graag eens wat meer voorwerpen hebben om te bouwen. Dus zaagden we blokken hout in de vorm van een huis. Volgende week beschilderen we die met bordverf.




Wij hebben ook getekend met sterke lijm. 
En als je erover schildert met ecoline, dan komt de tekening er weer door.






We knutselden deze week met wc-rollen. Op de computer zagen de kleuters verschillende werkjes. Zij zochten zelf naar de benodigdheden en voerden zelf uit. Wat een zelfstandigheid!!




Super om te zien hoe ze elkaar helpen.



Telboxtijd voor het derde kleuter!
We speelden het spelletje 'hoger - lager'. Goed nadenken en raden!

Spelletje bij Marie.


Op woensdag beslisten de vlinders om twee dagen rond prinsessen te werken.
Na een korte brainstorm wilden ze:

kronen maken...




een kasteel op een laken tekenen en schilderen...





De vraag van de week:

Antwoorden:

Flor: aan Nina, ik geef alleen aan mama en papa zoentjes.
Norah: aan mijn zus, omdat ze me pijn doet.
Kenaï: ik wil aan iedereen zoentjes geven.
Mauro: aan mijn broer, omdat hij stout is en me pijn doet, hij is altijd vies!
Jolien: aan Lobbe, omdat hij in een ander huis woont.
Ola: ik wil WEL zoenen geven! Veel aan mijn zusje!
Lentel: ik wil ook aan iedereen een zoen geven.
Shawn: ik wil gewoon aan mijn broer een zoen geven.
Shannon: aan Nils, hij wil me in de visput duwen en 't is een pestkop.
Caitlin: aan petje Rudy, omdat hij me wil pakken en in de 'volière' smijten! 
Emma: aan Lisa, omdat ze altijd dingen van mij pakt!
Alicia: ik weet het niet.
Trees: ik geef aan iedereen een zoen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten