vrijdag 3 oktober 2014

vlinders week van 29/09 tem 03/10 sprokkelweek


Ons eekhoorntje van de week.

De weervrouw met lippenstift! ;-)


De vertelkring werd even anders aangepakt. We gingen bij een vriendje zitten en moesten goed naar elkaar luisteren. Alle verhalen werden getekend om dan in de kring na te vertellen.
Wat was Cleo fier!!! Zo goed dat de vlinders dat al kunnen!







Ik heb een blokfluit mee...iets voor de muziekkring?
Ja hoor! En we leerden een notenlied! 


Teun ging bij Norah logeren en bracht zachte en harde voorwerpen mee.
Flink gedaan!


De kabengeltjeskring:


Dit was de boodschap van het kabengeltje. Mooi toch!


De vraag van de weekkring:
Antwoorden:
Ola: ik wil in huis met de fiets en dat mag niet van mama.
Kenaï: ik mag niet kapot doen maar soms is het wel kapot.
Mauro: niks
Jolien: in mijn neus peuteren.
Shannon: mijn vingers in mijn mond steken.
Alicia: ik steek soms mijn vinger in mijn mond.
Lentel: aan mijn oor prutsen en dat mag niet van mama.
Norah: ik mag Aza geen pijn doen maar soms doe ik dat wel.
Shawn: ik mag niet met auto's gooien.
Flor: ik mag de hondjes geen eten geven, soms doe ik dat.
Emma: ik mocht eens geen boekje lezen en deed het toch.
Trees: naar Flor geslaan.
Caitlin: heel de tijd uit mijn bed kruipen.


Cocooning time deze week.

Locospel: zoek dezelfde prenten en leg het juiste getal erop. 
Controleer jezelf.



Span de elastieken volgens de prent. Let op kleur en hoeveelheid.



Leg de staafjes na in spiegelbeeld.



Of zoek de juiste gepaste staafjes.


Laat de vriendjes een hand geven. Let op kleur en richting.



Kastanjecijfers leggen.

Spel met vormen en kleuren.

Bekijk de grote plaat en steek de noppers net zoals het voorbeeld. 
Zeer moeilijk maar met de nodige concentratie lukt het ons wel!

Puzzelen op niveau. Weet je dat we al allemaal een plaats opgeschoven zijn in de puzzelkast?



Maak vierkanten met de clics.


We maakten ook nog een eindevaluatie over het voorbije project.
Wat vonden we leuk/niet leuk?







Het ei experiment...
We bekeken het ei in azijn, wat zagen we? Het bruin is weg!
Nu is het dus al een wit ei EN...het is helemaal zacht! RAAR!
We hebben er verse azijn in gedaan en wachten geduldig af... 





Na 5 dagen zagen we eindelijk wat we moesten zien na 24uur...

We deden een meetoefening en waar is dat nu leuker dan in ons eigen bos?
We gaan elk op zoek naar een tak.








We gaan in een kring zitten en bekijken onze takken.


Ik heb de grootste tak!


Ik heb de kleinste tak!


Is die van ons even lang?? We leggen ze naast elkaar en meten.


Oei, de onze zijn ook bijna even lang. 
Die ene is gebogen, als we die nu recht kraken... dan wordt die langer!! Wow!


Ik heb een dikke tak!


We leggen onze takken even van kort naar lang.


We hebben deze week onze moestuin even onder handen genomen. 
Binnenkort gaan we er een groot karton op leggen en als de blaadjes van de bomen fladderen, leggen we die erop! Dan is onze moestuin klaar voor de winter!


Hé, zie ik daar een worm?


Beeldactiviteiten:

We wilden deze week graag een kroon maken. Wel, we schilderden alvast onze eigen verjaardagskroon. Op onze speciale dag kunnen we die dan onmiddellijk versieren!


We zijn ook al bezig met vrije teksten. 
Deze week konden de kleuters prenten uitzoeken en een verhaal verzinnen.




Een knip en plakoefening. 
We knippen stroken gekleurd papier en kleven ze geschrankt op.

Er werd ook nog vrij geschilderd. 
Eventjes de boerderijgedachten aan de kant...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten